Stories from Unigarant

Unigarant zet YoungCapital NEXT in als springplank voor young professionals

Eerst schakelde Unigarant YoungCapital NEXT in om haar jaarlijkse piekmaanden op te vangen. Maar het beviel de verzekeraar zo goed, dat er inmiddels een constante stroom aan young professionals start. Niet meer voor één, maar inmiddels vijf afdelingen. Voor NEXT’ers een springplank naar een financiële carrière. Want na de detacheerperiode groeien ze verder bij andere organisaties. Joost Bekhuis, teammanager Schade materieel bij Unigarant, vertelt.


“Zo’n vier jaar geleden werd ik benaderd door accountmanager Sierd Kloosterman. Met de vraag of YoungCapital NEXT ons kon helpen met versterking. Dat konden ze zeker. In de zomermaanden is het topdrukte bij onze afdeling Schade. En regionaal de juiste mensen vinden, was behoorlijk lastig. Voor ons en de detacheerpartij waar we toen mee samenwerkten. Dus, ging ik met Sierd om de tafel.”

VAN OPSTAP NAAR VOLGENDE STAP

“We zochten young professionals die het aankonden om binnen 2 weken het vak te leren. Die gedreven waren en interesse hadden in verzekeringen. Vol energie zaten om daarna telefonisch zo’n 50 tot 60 klanten per dag te helpen. En die snel konden schakelen. Want als schadebehandelaar krijg je alle soorten voertuigverzekeringen en schademeldingen voor je kiezen.”

“Daartegenover konden wij de young professionals de opstap naar een veelbelovende carrière in finance aanbieden. Met een functie voor 3 maanden en een interne opleiding van maximaal 2 weken bij ons op kantoor. Daarna konden ze zelf kiezen of en hoe ze hybride wilden werken. Was de detacheerperiode voorbij? Dan hielp NEXT ze aan hun volgende stappen bij andere opdrachtgevers.”

EERLIJK EN OPLOSSINGSGERICHT

“De samenwerking ging van start. Totdat ik door Sierd aan m’n jasje werd getrokken. Hij kon met de recruiter moeilijk de juiste young professionals vinden. De detacheringsperiode was te kort. Young professionals wilden wat meer zekerheid en tijd om het vak te leren. Daarnaast bleek het functieprofiel niet duidelijk genoeg om de doelgroep aan te trekken.”

“Dat is het fijne aan NEXT. De club is transparant. Als het lekker gaat, hoor je het. Maar als ze ergens tegenaan lopen ook. Ze doen niet aan kop in het zand en hopen dat het goed komt, maar proactief de bel luiden en direct met oplossingen komen.”

ALS EEN OLIEVLEK

“Toen hebben we samen het profiel gefinetuned en de contracten uitgebreid naar 6 en 9 maanden. Fijn voor hen en voor ons. Zo konden we de young professionals meer verantwoordelijkheden geven. Want ook wij merkten dat we vaak young professionals hadden waarvan we na drie maanden dachten: die willen we langer op de vloer hebben.”

“Sindsdien loopt de samenwerking als een trein en hebben we bijna alleen maar goede matches. Sierd weet precies wat wij nodig hebben. De communicatie gaat makkelijk en hij draait z’n hand niet om voor lastminute-aanvragen. Toen andere managers bij Unigarant van de samenwerking hoorden, wilden die dat ook. Dus inmiddels helpt NEXT ons in totaal op vijf afdelingen. En er komen er nog meer aan.”


Favourite vacancies (0)